zaterdag 28 maart 2015

Zet tijdlimieten op je taken

Herinner je jezelf nog de luxe dat we de tijd hadden voor het maken van lange termijnplanningen en dat die tijd mooi rustig voorbij ging en al het werk gedaan was op het einde van de dag?

Ja, ik ook.

Snelheid en flexibiliteit zijn nu aan de orde van de dag en het limiteren hoelang we aan een taak werken is een onderdeel hiervan.

Het toevoegen van een tijdslimiet aan je taak, betekent dat je waarschijnlijk het beste uit je tijd haalt.

Een tijdlimiet maakt je taak meer gestructureerd, minder frustrerend en lastig, omdat het je de mogelijkheid geeft om het einde inzichtelijk te maken in plaats van te verdwalen in de tijd en jezelf steeds achteraf te verbazen hoe je dag weer is verlopen.

Als je taaktijd is gelimiteerd dwing je jezelf daarnaast tot meer inspanning over minder tijd om het af te krijgen, wat je meer productief maakt.

Yay!

Gebruik deze strategie ook voor je e-mail – een tijdlimiet zal je uitdagen om je sneller te doen besluiten en weggooien als er een gelimiteerde tijd op zit.

Gelimiteerde tijden ... meer structuur ... meer gedaan!




Elke maand een tip van onze partner Ingrid van der Locht Professional Organizer