"Organization is what you do, before you do something, so that when you do it, it's not all mixed up." – Winnie the Pooh
Als ik weer eens in gesprek ben over organizing, is het niet ongewoon om te horen dat mensen zo druk zijn om alles bij te benen dat ze gewoon geen tijd hebben om te organiseren.
Beetje verwarrend voor mij, want als je ...
... tijd verspilt aan zoeken naar dingen
... jezelf overdonderd voelt door je inbox
... je bureaublad niet zichtbaar is door de papieren stapels
... je constant achter de feiten loopt ...
wat verwacht je dan wat er verandert als je geen tijd neemt om er iets aan te doen?
Er wordt weleens gezegd: ‘de definitie van krankzinnigheid is steeds maar weer hetzelfde doen, en dan, hoe dan ook, andere resultaten verwachten.’
Nu, ik weet dat je niet krankzinnig bent. Dan is dit is wat je kunt doen om georganiseerd te worden.
Neem tijd om tijd te maken.
Waarom niet dit een kans geven om te zien of ik gelijk heb?
Ga meteen naar je agenda en maak een 30-minuten afspraak met jezelf de komende week. In deze tijd pak je 75 e-mails, twee stapels papieren, een lade of plank en deal met de handel.
30 minuten – dat is alles.
Ik beloof je dat je meer georganiseerd wordt dan je denkt EN dat de volgende keer dat je in je inbox of op je bureaublad kijkt, je je goed voelt dat je er eindelijk iets aan hebt gedaan.
En raad eens? Dat motiveert je om door te gaan naar het volgende.
Beetje bij beetje, kom je er. Do better, get organized.