Werk je nog niet met taken? Dit is een mooi begin:
Zo voeg je een nieuwe taak toe:
1 Open >> Outlook (wanneer je het nog niet open hebt staan)
2 Kies voor >> Taken
3 De takenlijst verschijnt op het scherm.
4 Kies in het menu voor Bestand >> Nieuw >> Taak (of gebruik de toetsen CTRL+N)
5 Op het scherm verschijnt een >> Nieuwe taak.
Betekenis van de velden:
- Onderwerp
Bij het onderwerp vul je een korte omschrijving van de taak in. Zorg dat deze niet te lang is.
- Einddatum
Dit veld is niet verplicht, maar wel handig om in te vullen. Wanneer een einddatum staat ingevuld, wordt deze gebruikt in de taakoverzichten van Outlook. Op die manier toont Outlook de vervallen taken en maakt deze rood.
- Begindatum
Is geen verplicht veld. Dit veld wordt meestal gebruikt om de volgorde van de taken te bepalen. Door de taken in het overzicht te sorteren, is direct te zien met welke taak moet worden gestart.
- Herinnering
Wanneer je bij dit veld een vinkje zet, zal Outlook je een melding geven wanneer de taak over tijd is. Zet hier alleen een vinkje als de taak echt af moet zijn. Wanneer je al je taken voorziet van een vinkje, vliegen de elektronische herinneringen je om de oren en heeft zo'n herinnering zijn nut verloren.
- Terugkerende taken
Wanneer u taken met een bepaalde regelmaat moet herhalen, hoeft u niet elke keer opnieuw een taak aan te maken. In zo'n geval kunt u gebruik maken van de functie >> Terugkeerpatroon van taak. Daarin kunt u tot op de minuut precies aangeven of een taak dagelijks, wekelijks of maandelijks moet terugkeren.