donderdag 4 april 2013

De beste time-management tips voor slimmer werken

Kleine stappen, veel restultaat.

Ik heb een vijftal tips waar je meteen mee aan de slag kunt voor je op een rij gezet.

Tip 1: Haal verzamelen en beslissen uit elkaar.

Je hoeft niet altijd over alles meteen een beslissing te maken, op het moment dat het je leven binnenkomt. Zet een bakje op je bureau, doe daar je binnenkomende post/documenten/papieren in en maak hem ééns per dag leeg. En spreek een paar vaste momenten af met jezelf om je e-mail te verwerken, in plaats van dat de hele dag door te doen. Dan heb je de rest van de tijd over voor belangrijkere dingen.

Tip 2: Spendeer niet eindeloos tijd aan taken, maar maak ze af.

Dingen gedaan krijgen geeft een heerlijk gevoel. Koop een kookwekker en zet hem op je bureau. Spreek met jezelf een tijd af voor elke taak die je gaat doen. Bijvoorbeeld: ga twintig minuten e-mail verwerken en ga dan iets anders doen. Zo voorkom je dat je ...

Lees het hele artikel De beste time-management tips voor slimmer werken

Dit is een artikel van Ingrid van der Locht. Elke maand levert zij een bijdrage aan de nieuwsbrief van het PDCU. U kunt hier alle eerdere bijdragen van Ingrid van der Locht, Professional Organizer lezen.