- door Els Boeijen
Als relatiebeheerder van PDCU kom ik bij de meest uiteenlopende
bedrijven over de vloer, variërend van groot tot klein en variërend van
agrarisch tot zorg, horeca en alles ertussenin. Hoe groot de verschillen
qua type bedrijf soms ook zijn, de behoeften blijken opvallend genoeg
voor een groot gedeelte overal hetzelfde te zijn. Elk bedrijf blijkt
'gewoon' behoefte te hebben aan p&o-advies dat écht op maat is.
Ondanks alle verschillen valt het mij op dat er bij bijna alle bedrijven
winst te behalen valt op het gebied van functioneringsgesprekken en het
terugdringen van verzuim.
Elke werkgever wil het liefst een betrouwbare rechterhand om te
kunnen sparren over wat wel en niet mag en over hoe je drama's in het
algemeen en onnodig lang verzuim per ziektegeval kunt voorkomen. De
casemanager is die rechterhand. Met verstandige preventie en
professionele begeleiding valt veel leed te voorkomen. Daarom adviseren
onze casemanagers vaak ook om regelmatig kritisch te kijken naar de
verdeling van lasten en verantwoordelijkheden onder uw personeel. Soms
kunnen kleine aanpassingen grote problemen voorkomen.
En dan kom ik meteen bij het onderwerp waar in tijden dat het allemaal goed gaat vaak te licht over gedacht wordt, namelijk de...
Lees verder