- door Marcel van Dijk -
Het derde kwartaal zit er inmiddels op. Voor veel bedrijven is dat het moment om het besluit te nemen of zij klant worden bij PDCU. De reden daarvan is dat veel bedrijven hun arbodienst moeten opzeggen voor 1 oktober van het jaar. Ook dit jaar mogen wij weer nieuwe bedrijven als klant verwelkomen bij PDCU. Ook zijn we nog met een aantal bedrijven in gesprek die ondersteuning vragen of interesse hebben om P&O-zaken aan ons uit te besteden. Daar zijn wij natuurlijk erg blij mee.
Ondernemers vinden het vaak lastig om de meerwaarde van ons vak te zien. De reden is vooral onbekendheid. Zoals gezegd: ‘onbekend maakt onbemind’. Waar wij ons mee bezig houden is het ontzorgen van de klant, de oplossing te bieden en hiermee dus de problemen van de klanten van hun vaak al overvolle bordje te pakken op het hele brede terrein van P&O.
Neem nu bijvoorbeeld werknemers die niet goed functioneren omdat
zij problemen hebben; niet goed in hun vel zitten. Voor de werkgever is
het vaak lastig om hier goed mee aan de slag te gaan. Niets of niet het
juiste doen leidt tot geleidelijk aan slechter functioneren,
ontevredenheid of zelfs verstoorde arbeidsverhoudingen, kosten van
verzuim en verlies aan ‘productie’.
Wat PDCU hierin onder andere doet is echte hulp bieden en echte oplossingen. We benoemen de problemen niet alleen, maar pakken ze ook aan. We voeren bijvoorbeeld coachende en motiverende gesprekken met werknemers en zorgen voor een optimale, werkbare communicatie tussen werkgever en werknemer en ondernemen ook actie waar nodig om te zorgen dat de bewuste werknemer weer goed gaat functioneren. We helpen werkgever en werknemer weer op de rit en stellen een preventief beleidsplan op om onnodige herhaling te voorkomen.
Steeds meer bedrijven weten inmiddels de weg naar ons te vinden en
zijn tevreden over onze aanpak en het resultaat. En wij doen het graag.
Ook weer in het vierde kwartaal. En daarna.